söndag, november 26, 2006

Wanted: Ingrid

Så här ser jag INTE ut. Det är synd det. Eller tur, hur man väljer att se det.

Det är nämligen så att hembygdsföreningen i Stöde tänker ordna ett bröllop åt en villig flicka som liknar Ingrid Bergman, till minne av den kända skådespelerskans bröllop med Stöde-killen Petter år 1937. Det var Ingrid Bergmans första bröllop/äktenskap (av tre) och de gifte sig i Stöde kyrka den där sommaren för längde sedan, då Ingrid fortfarande inte var världskändis utan bara känd i lilla Sverige.

För den som (till skillnad mot mig) har den stora turen att vara vackers om Ingrid Bergman väntar ett bröllop i Stöde kyrka, med en bröllopsklänning som liknar den Ingrid bar då och middag efteråt. Allt på bekostnad av Stödes föreningar.
Vad det kommer att kosta den blivande bruden? Tja för det första får du alltså inte välja din egen klänning, middagen och alltihop kommer att bli ett stort mediaspektakel och du kommer att få påhälsning av dels Ingrid Bergman och Petter Lindströms dotter Pia, plus en del åderstigna Stöde-bor som bevittnade bröllopets förlaga 1937.

Bröllopet beräknas till sommaren 2007, 70år efter den stora händelsen. Om bruden får välja sin egen brudgum, eller det redan finns en utsett är oklart. Risken är ju stor att ordföranden i Hembygdsföreningen har en son som heter Petter, är i giftasvuxen ålder och har svårt att få en dejt... Kanske alltsammans är en välmenande mors sätt att skaffa en tjej åt sin son, som är över 40 och aldrig varit utanför kommungränsen? Vem vet.. Om ingen anmäler sig så kanske lilla mamma blir desperat. För alla som liknar Ingrid Bergman och lever i närheten av Stöde utfärdas härmed en varning!

Nåja. Eftersom jag knappast liknar Ingrid så behöver jag inte oroa mig. Jag bor inte heller i närheten av Stöde (som ligger mellan Sundsvall och Ånge) så inte ens i den sista desperata tvångsvärvningen bör jag kunna komma i fråga.

Personligen så liknar jag mera... Minnie Driver. PÅ de kort där hon inte är så snygg.

Etiketter: , ,

3 Comments:

At 5:11 em, Anonymous Anonym said...

Ja, eller kanske Elaine Benes i Seinfeld. Hon som nu har sin egen show Christine. Alltså Julia Louis-Dreyfus. Hon är du rätt lik också. Däremot så undrar jag vem tusan jag själv är lik. Inte är det Ingrid Bergman i alla fall.

 
At 6:06 em, Anonymous Anonym said...

HahahhA.. åh herre jesus. Inte en CHANS att man vill gifta sig sådär!

 
At 9:13 em, Anonymous Anonym said...

Ett helt annat ämne bara:

Tänkte bara informera Skogsrået om att jag just är i färd med att titta på filmen Harry Potter och något med en magisk sten...

Aaaah!? På rätt väg eller vad säger du?

P.S Ingrid Bergman - går det att inte hänföras av henner skönhet?

 

Skicka en kommentar

<< Home