tisdag, maj 08, 2007

Utmanad

I nöd och lust har utmanat mig, och jag blir så hedrad att jag måste svara genast! (Med genast menar jag så fort jag såg det. Jag hade nämligen missat just det inlägget vilket känns extra fånigt eftersom jag älskar att bli utmanad. Snyft :)

Tre saker jag inte förstår:
Hur man använder Phytagoras sats
Nöjet i att glo på kortspel på tv
Hur vi ska få plats med alla presenter efter bröllopet (kärt besvär, inget klag) ;)

Tre saker som finns på mitt skrivbord/bordet jag sitter vid:
Min hårklämma
Ett godishalsband (fick i påskägget)
Min lilla älskling (den bärbara telefonen, vi är närgångna flera timmar om dagen)

Tre saker jag gör just nu:
Bloggar
Pratar med Solisten (varje dag mer eller mindre)
Undviker att gå och lägga mig (gör jag varje dag, maken kallar mig för Alfons Åberg)

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
Resa till Italien
Skaffa hus
Åka på någon form av medeltids-lajv (ja jag är en tönt)
(Gifta mig med PC brukar stå med som en given punkt på en sån här lista, men det är ju gjort nu :)

Tre saker jag kan göra:
Spela tvärflöjt
Laga mat
Redogöra för alla bröllopstraditioner, någonsin

Tre saker jag inte kan:
Fungera utan koffein
Uppskatta ormar
Höra att maken pratar med mig när jag är djupt försjunken i en bok, Och det blir jag på 30 sekunder.


Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:
Musiken från "The Phantom of the Opera"
Bruce Springsteen - The Seeger sessions (hela skivan är underbar)
Talbok: Thomas Bolme läser Jan Guillous "Arn-serie"


Tre saker jag skulle vilja lära mig:
Fotografera
Måla
Rida

Tre favoriträtter:
Kräftor
Paj (tacopaj och Quiche Lorraine)
Pannkakstårta (brukar jag göra när jag fyller år)

Tre personer jag utmanar:
Bridexena, Teresa, Skolfröken

Fast nu när jag är Fru så måste jag ju bli städad och huslig. Mer om det i något annat inlägg.

Etiketter:

1 Comments:

At 3:01 em, Blogger Skolfröken said...

Har svarat, men längre ned på bloggen!

 

Skicka en kommentar

<< Home