måndag, april 23, 2007

Jag ser grönt!

Klockan är 23:04. Vi ska båda upp vid 07:00 imorgon. Vi har kommit halvvägs igenom den gröna högen med festprogram...

Samlat i ett häfte finns bordsplacering, en kort presentation om varje gäst (som dessutom ska vara snäll, rolig och underfundig) som jag slet med i flera veckor, skämt-serier på bröllopstema (jag behövde lyckligtvis inte rita dem själv), en välkomsttext, ett schema för kvällen och en massa "kul". Allt ska omslutas av ett grönt papper och häftas ihop. Vår skrivare tar självmord när som helst, han har fått skriva ut närmare 300 utskrifter ikväll...

Att jag ens har tid att sitta här och skriva är för att vi har slut på ett av bladen och måste vänta tills skrivaren kommer ifatt. Innan programmen är färdiga kan jag inte gå och sova så det är bara att vara vaken.

Att planera bröllop är som att campa på IKEA i 9 månader, för förhållabdet. Varje dag måste ni mentalt skruva ihop en byrå... Det tar på krafterna men ni gör det iaf ihop. Jag är mycket glad att jag gifter mig med en så pass modern man att han gör sin del av bröllopsförberedelserna. Annars hade jag avblåst det här bröllopet för flera månader sedan. Det finns ingen vettig människa som orkar med ett sånt här projekt på egen hand.

Jag gnäller inte. Det ska bli extremt kul. Det är bara det att just nu har jag inte TID att ha ett heltidsjobb som kräver min uppmärksamhet. Jag får sitta på lunchen och kafferasten och ringa runt till alla bagerier, cateringfirmor, tidningar, serveringspersonal och allt annat jag måste re ut. Och det är inte så mycket tid jag har kvar...

På lördag smäller det.

Jag säger bara en sak: Har du inte roligt på vårt bröllop så är det ditt eget fel. JAG har jobbat i 14 månader för att du ska ha kul. Skyll dig själv :P

Etiketter: , ,

8 Comments:

At 7:53 fm, Anonymous Anonym said...

Lycka till, hoppas ni får en underbar lördag. Att campa på Ikea i nio månader, det låter sådär alltså. :)

 
At 11:13 fm, Anonymous Anonym said...

Godmiddag Skogsrået. Ser att du har det jobbigt.Men du på bröllopet är det väl bruden och brudgummen som skall ha roligt.Hoppas ni får det nu.
Önskar er all lycka!

 
At 10:28 em, Blogger Skolfröken said...

ooooo, hoppas det blir super! Lova att skriva en låååång berättelse om hela dagen och tipsa oss som ännu har dagen framför oss vad vi behöver tänka på!

Ni får fint väder också!

 
At 1:56 em, Anonymous Anonym said...

Hihi, jag känner igen mig. Det är inte bröllopsplanerna som tar för mycket tid, det är allt det andra :) Knappt två månader kvar för oss. Lycka till!

 
At 11:03 em, Anonymous Anonym said...

Lycka till imorgon Fin sida du har!! hittade hit via nöd o lust!, nå ska jag läsa vidare i din blogg :-)
Monica

 
At 10:56 em, Anonymous Anonym said...

Oj, så nu är ni gifta. Grattis!

 
At 7:13 fm, Blogger Skogsrået said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
At 7:13 fm, Blogger Skogsrået said...

Nu är bröllopet över, men jag lovar att fortsätta uppdateringarna här under helgen :)

 

Skicka en kommentar

<< Home