torsdag, maj 03, 2007

En tårta efter mitt bröllop

Det förekommer en hel del efterarbete vid bröllop. Det tar nämligen inte slut efter bröllopsresan, oh no!

Idag var min första dag tillbaka på jobbet, trött men glad. Jag fick visa ringen, berätta om hur allt gått och ungefär hälften av dagen mindes jag att jag har ett nytt efternamn ;)
På vägen hem från jobbet gick jag in på ett konditori och beställde en tårta! Nej jag har inte blivit galen. Det hör liksom till att man bjuder på tårta på jobbet när man kommer tillbaka efter att ha gift sig, iaf om man gillar dem man jobbar med och de dessutom var snälla nog att ge dig en present innan du gick på ledigheten.

Det var nämligen så det hela började, min sista arbetsdag, den 24 april. På eftermiddagen när vi fikade så var plötsligt alla med på fikat, även C som aldrig brukar fika. Nu satt de där och såg illmariga ut (småländskt uttryck..) och langade fram två paket. Ett från Företaget och ett från jobbkompisarna själva. Det var bara att tacka så varmt det var möjligt och hindra sig från att slita sönder paketen genast. Det var ju faktiskt till oss båda så jag var ju tvungen att ta hem dem! Så då och där lovade jag att ta med tårta när jag kom tillbaka (fast på fredagen) och att visa kort så fort jag fick några. Just det där att bjuda på tårta har jag alltid hört talas om att andra gör så det kändes speciellt att få göra det. Om MAKEN Prince Charming kommer att göra det har jag ingen aning om.

Väl hemma fikade vi och öppnade paketen. Det var två MINE-skålar, en stor från Företaget och en liten från kollegorna. Jättefina och perfekt eftersom vi önskat oss sådana, hur de nu kunde gissat det. Sen blev det tvättstuga (o så romantisk uppladdning till bröllopet), hämta hyrbil och att packa bäst man kunde.

På onsdagen sov vi så längde det bara gick. Sen var det bara att gå upp och packa igen och göra sig redo för en mycket lång vecka. Efter flera timmar kom vi äntligen iväg och hade fyra timmars körning framför oss. På vägen upp (och kvällen innan) fick vi ett antal samtal som var mindre roliga. Folk som inte fattar att bröllop oftast innebär bordsplacering och en massa annat och att det inte är helt enkelt att bara lägga till eller dra ifrån folk i sista minuten som vilken grillfest som helst. Morr morr... Men slutligen löste det sig, för den gången och vi kom fram till storskogen och packade ur bilen. Det är nu onsdag kväll och torsdag morgon ska vi träffa prästen..

To be continued..

Etiketter:

2 Comments:

At 8:50 fm, Blogger Skolfröken said...

NEEEEJ, måste man vänta nu också!!!

Hoppas fortsättning följer inom kort!

 
At 11:13 fm, Anonymous Anonym said...

Godförmiddag på sig frun då!
Ser med stort nöje fram emot nästa del av det hela..."spelar" med fingrarna på bordet nyfiken är man ju av naturen!Trevliga arbetskamrater och ledning du verkar ha!

 

Skicka en kommentar

<< Home