tisdag, februari 27, 2007

Animal kingdom.

Det händer saker och ting, även i Skogsrået och Prince Charmings planering. Vi har adderat lite djur till vårt bröllop!

Lugn nu, jag VET att jag sa att jag inte skulle ha några djur över huvud taget med. Men det här är lite annorlunda. Det är nämligen inget levande djur, utan en vacker konstgjord sak.



Han heter Sirius och ska sitta i min blombukett. Jag hittade honom i min lokala blomsterbutik och kunde inte gå hem utan honom, och han passar min "trollska" bukett perfekt!

Nu visade det sig när jag var ute och surfade häromdagen, att jag tydligen inte är den enda i världen som ska ha djur i buketten!


Tack NetterB på The Knot för lånet av bilden.


Min bukett ska bestå av vita rosor, gröna blad, ormhassel, limegrön santini, murgröna och GRAN. Jag gillar det skogiga och vill att det ska synas. Med en trollslända i buketten också blir det perfekt.
Faktum är att de sista åren har det hänt saker med brudbuketterna! Ända sedan Mette-Marit kom in i kyrkan med sin meter-långa bukett så har det plötsligt blivit fritt fram att göra vad man vill med brudbuketten. Även om jag personligen inte gillade Mette-Marits.
Idag fyller folk sina buketter med en massa olika grejer, fråga mig inte varför. Har man någon speciell anknytning till just gåsägg eller är det bara så att man tycker att tomater är gott? Personligt blir det ju i alla fall!

Björnbär
Druvor, tomater och vindruvor
Svartvinbär
Bolltistlar och luktärt
Citron och gåsägg
Chili
Kronärtskocka, lime, sparris
Kottar

Nu återstår bara frågan vad Prince Charming ska ha i sin corsage. Han ville ha Edelweiss, men det är grymt svårt att få tag på... Nåja, han kan få hålla Sirius ett tag om han vill :)

Etiketter:

2 Comments:

At 10:08 fm, Anonymous Anonym said...

Å så härliga brudbuketter det görs numera, Den du tänker dig låter jättefin,den enda av dem alla du visade va jag inte glad åt det var den som heter kottar.
Näe det är en begravningsbukett tänker på utsmyckningen på gravarna vid alla Helgons dag.Annars var de härliga.Ja Edelweissen är omöjlig hittills att få tag i vet jag av erfarenhet.

 
At 1:48 fm, Anonymous Anonym said...

People should read this.

 

Skicka en kommentar

<< Home