onsdag, februari 21, 2007

Så sko-jigt då!

Mina skor är ju ett kapitel för sig, så det är bäst att vi avhandlar dem en gång för alla..

Min ursprungliga tanke (efter att jag insett att gympaskor inte går ihop med brudklänning hur mycket man än vill) var ett par vita "Mormors-kängor" eller ännu hellre ett par vita stövlar med snörning. Men problemet var att hitta ett par utan stilettklack. Slutligen fanns det bara ett par som gick att komma åt i Sverige. Mina "porrstövlar".

Jag var nöjd och glad även att stövlarna skulle kosta 1000kr. Problemet var att det aldrig kom. Jag väntade i flera månder och webshopen hade givetvis inget telefonnummer utan bara en mejladress som inte gav några svar.

I julklapp fick jag ett par helt underbara svarta kängor av Prince Charming, som dessutom var hemskt sköna att gå i. Så i januari bestämde jag mig för att det blir svarta kängor istället, och avbeställde de vita stövlarna.

Idag, kommer ett mejl från webshopen, som ber mig att ombeställa stövlarna om jag fortfarande vill ha dem. Jo, tack. Bara några veckor försent. Skulle inte tro det.

Så nu blir det svarta kängor, som passar utmärkt med den svarta väska jag ska ha. Ett tag övervägde jag också mina gröna nya stövlar, för att matcha mitt Skogliga tema, men jag sparar dem till brölloperesan :)

Så massor av shopingtimmar, ångest och en massa skor senare...

Här är de!


Inte så bröllopsaktiga kanske, men vem bryr sig? Och det lär bli destu roligare för gästerna om de tvingar oss att leka skoleken ;)

Etiketter:

2 Comments:

At 9:02 fm, Anonymous Anonym said...

Tror ett par sköna skor är att föredra framför ett par vita. Båda stövlarna/stövletterna var förövrigt väldigt snygga!!

 
At 10:20 em, Anonymous Anonym said...

Åhh så snygga. Har också hittat ett par men Filifjonkan är så beige så de visar jag inte men de är gåvänliga
De här göre du succé i garanterat.

 

Skicka en kommentar

<< Home