tisdag, mars 13, 2007

Jag som hade bestämt mig!!!

Jag avskyr när man har bestämt sig för något, är jättenöjd med det man beslutat och sedan ramlar över något annat och blir helt villrådig!!

Jag har sagt hur länge som helst att jag ska ha utsläppt hår med bara murgröna i, jättefint och passar mig precis.

Sen dyker de här upp och är precis så vackra och speciella så man får ont i magen. Jag kan inte se mig mätt på dem, jag vill ha dem allihop! Både strå, Edelweiss, Ängsull (bara namnet människor!! hör ni inte hur vackert det låter!?), Gullviva och Liten snödroppe... Bara namnen är ju som gjorda för ett skogsrå.. Och inte är de dyra heller.

Det här är det vackraste jag sett i år!! Kolla på Kristos vackra tiaror här. Det är så jag vill köpa allihop och börja med veckodags-tiaror (som man hade veckodagstrosor när man var liten ;)



När jag var liten så satte jag, syrran och min tärna upp en liten show för familjen på kräftskivan där vi klädde ut tärnan till Ängsull och jag läste en vacker vers:

Ängsull växer i kärret
hon är så mjuk och len
av alla skogens blommor finns
ingen så vit och ren

Hon drömmer så vackra drömmar
bland spindelvävarnas garn
Hon drömmer hon blir till en kudde
åt ett litet, litet barn

Förstår ni inte att de här kronorna talar till mig!! Hjälp?

Etiketter: ,

2 Comments:

At 2:08 em, Anonymous Anonym said...

Tiarorna och kronorna är jäääättefina och klänningen (om den är lik den i sagan omringen-filmerna) kommer att bli fantastisk.
Jag tycker att du ska göra som du har tänkt dig från början. Få en florist att göra en vansinnigt vacker och enkel kreation med murgröna (kanske lite pärlor eller ett minismycke) och utsläppt hår.
Mycket mer skogsrå än tiara...

 
At 10:36 em, Blogger Kerstin Kallin said...

Gulle, gulle dig! Jag blir helt rörd över att du skriver så fint om mina kronor! *KRAM*

 

Skicka en kommentar

<< Home