lördag, mars 03, 2007

Bidde det en mössa?



Om en timme ska jag hämta min brudklänning och jag har inte en aning om jag kommer i den!

Det här med brudklänningen har varit en extrem lång historia, framför allt därför att jag aldrig kan göra saker som normala människor gör dem. I det här fallet skulle det vara att gå till en bröllopsbutik och prova ut en klänning, punkt slut. Nej, nej så kan man inte göra om man är ett skogsrå...

Jag har haft en diffus bild av min brudklänning i ett par år, och när jag en kväll satt och kollade på film så sa det bara PANG! Där var min brudklänning! Så efter mycket trixande lyckades jag beställa den från utlandet, uppsydd efter mina mått och efter bilder jag skickat. Bra pris var det också och den kom hem snabbt. Nu till problemet..

Jag kunde inte få upp armarna över huvudet! Den var för snävt tillskuren över bysten (vilket jag förstår att de kunde göra, jag har inte riktigt de dimensioner de är vana vid) trots att jags kickat alla upptänkliga mått på min kropp. Men här stod jag nu med min drömklänning och jag tänkte inte låta mig besegras.

Jag gick till en skräddare för att be honom fixa ärmarna. Han taalde då rask om för mig att det (som jag sa tidigare) inte var ärmarna utan tillskärningen det var fel på. Men han skulle sätta in kilar så att det blev bättre. Jag gick därifrån glad och tacksam, för att återkomma en vecka senare. Bättre hade det blivit men inte bra. Men jag drog lite i den och kom på att om man flyttade hela skapelsen 8cm uppåt så att urringningen blev mindre så fick jag plats i den! Prblemet blev bara att då förvandlades klänningen från en A-linje till en Empire-midja, och jag vill INTE ha en sådan. Jag ser gravid ut i empiremidja! Så det var bara att börja nåla i midjan också...

Nu är det en vecka senare och jag ska strax gå och hämta ut min klänning. Och jag är livrädd. Livrädd för att min älskade klänning inte ska gå att rädda och att det kommer att sluta som i sagan. Den där sagan där en man lämnar in en kostym till en skräddare och för varje gång han kommer dit så finns det mindre och mindre kvar av tyget, och slutligen får han bara med sig en liten mössa därifrån...

Håll tummarna för mig! Annars vet jag inte vad jag ska göra.



Bilden är lånad från Lindsay Fleming som gör helt underbara klänningar!!

Etiketter:

3 Comments:

At 6:25 em, Anonymous Anonym said...

Hur gick det med klänningen?!

 
At 3:36 em, Blogger Bessie said...

Hur gick det?!

 
At 7:12 fm, Blogger Skogsrået said...

KOmmer under kvällen...

 

Skicka en kommentar

<< Home