lördag, juni 02, 2007

Glömde ju...

Jag skickade ju också ett telegram till festen... Till brudgummen.

Jag är inte den som vanligen är tyst, så inte heller denna kväll. Jag visste att PC inte skulle hålla något tal och då kändes det dumt att jag skulle hålla något till honom, men något ville jag ändå göra.

Så jag skrev ihop ett litet telegram och bad Tia läsa upp det som "anonymt":

TELEGRAM

Jag vill härmed gratulera
till att du inte behöver leta mera
För damen bredvid dig är ju perfekt på alla vis
glad, snäll och klok naturligtvis

Men tänk alla ljuva minnen vi har delat du och jag
inte tar de väl slut nu bara för att du gifter dig idag?

Med detta telegram vill jag för alla år tillsammans säga ett stort tack
(och att du är fasligt stilig i din frack!)

Älskling var inte orolig, för vad jag sagt till dig nu
trots allt jag avslöjar är det ingen risk att du får skit av din fru

Hon och jag är helt överens om att jag är din tjej...
Tack för att du finns, jag älskar dig

/Hälsningar från Bruden (din fru)


Brudgummen hann tänka ett antal tankar om vad det var för galenpanna som hittat på det här...
och blev väldigt lättad när telegrammet kom till sitt slut och det bara var hans galna fru som skämtat :)

(Det cirkulerar ett flertal varianter på det här skämt-telegrammet och vem som kom på idén från början har jag ingen aning om. Men merparten av telegrammet här ovanför är min egen text. Tack iaf till den som kom på idén från början!)

3 Comments:

At 9:51 fm, Anonymous Anonym said...

Haha ja ett sånt tele/postogram skulle man skickat ;) Vad kostade det?

 
At 1:06 em, Blogger Skogsrået said...

Inget.. Jag skrev alltså bra ner det på ett papper och lät Toastmastern läst upp det inblandat med de andra telegrammen.

Vill man skicka ett på riktigt så tror jag att det finns på posten.se för någonstans runt 150kr

 
At 8:34 em, Blogger Skolfröken said...

Smart! Det ska jag fundera på.

 

Skicka en kommentar

<< Home