måndag, juni 04, 2007

Sångstund

Jag sitter med nål och tråd för nu är jag bjuden
på bröllop igen, och datumet är idag!
Det värsta av allt är faktiskt att jag är bruden!
För jag saknar nånting
det är inte min ring,
men jag har ingen klänning att ha...

Det är en halvtimma kvar
så nu är frågan jag har:

Kan man gifta sig i jeans
om man bara svarar JA
Kan väl klädseln inte va så viktig
Han ska ha frack
och Chapeau-Claque
hans familj är fin och så försiktig...
Kan man gifta sig i jeans
ja det kan väl passa bra
bara kärleken är rätt och riktig
Det ordnar sig, vi blir ett par
så vad spelar det för roll
att på bussen ligger skorna kvar?

Jag tycker det är rätt kul att få ordna fester
jag hyrde ett hårdrocksband i all hemlighet
Hans mamma har bjufit in flera hundra gäster
det är "Von" eller "Af"
och en fin fotograf
som ska plåta en hel socitet

Sista lappen på plats
det är äntligen dags!

Kan man gifta sig i jeans
om man bara svarar JA
Kan väl klädseln inte va så viktig
Han ska ha frack
och Chapeau-Claque
hans familj är fin och så försiktig...
Kan man gifta sig i jeans
ja det kan väl passa bra
bara kärleken är rätt och riktig
Det ordnar sig, vi blir ett par
så vad spelar det för roll
att på bussen ligger skorna kvar?

Etiketter: